vineri, 22 iulie 2011

Un bolero foarte simplu

"Absolut totul pe Pământ, fiecare firişor de iarbă, fiecare gâză, a fost creat pentru OM." - Anastasia

Jucandu-ma putin cu firele, am tricotat un bolero pentru un maieut pe care nu-l pot imbraca fara nimic deasupra daca afara adie vantul si sunt 17-18 grade.

Dupa ce mi-am stabilit cat de lata trebuie sa fie bucata de tricot care sa-mi acopere spatele, am aranjat pe masina de tricotat acele in raport 1x1 si am tricotat un patent de aproximativ 7 cm inaltime, la final transferand toate ochiurile de pe fontura inferioara pe cea superioara si am coborat fontura inferioara pentru a putea tricota mai departe. Apoi am luat o cartela care sa tricoteze romburi, in ton cu maieul, iar pe langa firul de tricot am alimentat la masina si un fir de ata la aceasi nuanta. Am setat masina pentru tricotarea ajur lace (ajur cu fir) si am tricotat un panou cu lungimea mainilor deschise pe orizontala (din care am scazut inaltimea patentilor). Cand am ajuns la tricotarea celuilalt patent, am ridicat din nou fontura inferioara si am transferat inapoi ochiurile in raport 1x1 pe cele doua fonturi. Am tricotat un patent cu acelasi numar de randuri ca si primul si am incheiat apoi ochiurile pe masina.

Pentru confectionare, am lasat deschiderea pentru spate si de asemenea patentii plus inca aproximativ 10 cm si am unit marginile panoului. Pentru a mai imblanzi putin culoarea tare i-am aplicat de jur imprejur o rejansa si de asemenea cate trei nasturei la fiecare manseta. Pentru butoniere m-am gandit initial cum vreau sa le pozitionez pe patent si in locul respectiv am transferat cate un ochi pe acul alaturat dar de pe fontura opusa, lasand in lucru acest ac pentru a fi luat in lucru la randul urmator. Astfel s-a format un mic orificiu in tricot pe locul stabilit pentru butoniera.

Lasandu-ne imaginatia sa zboare putem crea modele dintre cele mai frumoase si ingenioase chiar pentru o tinuta mai eleganta, combinand cu crosetarea unei garnituri dragute si a unui trandafir de efect.

Un comentariu: