luni, 17 ianuarie 2011

Inainte de inceperea tricotarii

"Secretul succesului este devotamentul fata de scop." - Benjamin Franklin

Masina de tricotat este un instrument minunat! Ceea ce ai putea tricota cu mana in cateva ore, poti realiza cu masina doar prin cateva deplasari ale saniei dintr-o parte in cealalta a masinii.



Masina de tricotat este compusa din una sau doua fonturi cu ace si sania, care prin deplasarea ei de-al lungul fonturii, de la dreapta la stanga si invers formeaza ochiurile de tricot.



In imagine este o masina de tricotat cu doua fonturi si computer, iar in partea dreapta a masinii se afla sania.
Exista mai multe tipuri de masini:
- masina standard - cu distanta dintre ace de 4,5 mm - pentru marcile japoneze Brother, Knitking, Singer, Studio, Toyota
                              - cu distanta dintre ace de 5 mm - pentru marcile europene Passap si White
- masina pentru tricoturi foarte goase - cu distanta dintre ace de 9 mm (bulky machine) - pentru marcile Brother, Studio, Toyota, White
                                                           - cu distanta dintre ace de 8 mm (chunky machine) - pentru marca Bond.

La inceput, foarte importanta este alegerea firului. Pentru o masina standard (cu distanta dintre ace de 4,5 mm) poti alege un fir cu grosime medie. Pentru cunoscatori, finetea intre 12/2 Nm si 17/2 Nm este cea mai potrivita pentru acest tip de masina. Dar eu am tricotat pe masina standard de la fire foarte subtiri pana la fire groase. Firele groase se pot tricota doar pe ace alese 1x1. Nu se pot tricota pe toate acele. Firele foarte groase se tricoteaza doar pe masinile cu distanta dintre ace de 9, respectiv 8 mm. La aceste masini  inconvenientul este ca poti tricota doar produse groase, pe cand pe masina standard poti realiza o varietate mai mare de tricoturi.

Dupa ce ai ales firul, este important sa-l pregatesti pentru tricotare. Adica, sa-l desfaci din scul sau ghem, asa cum l-ai cumparat din mercerie si sa-l bobinezi (pe o masinuta pe care ti-o procuri separat de masina de tricotat), astfel incat tensiunea din fir sa fie uniforma, sa se desfaca foarte usor de pe bobina, sa nu existe poticniri in derularea firului in timpul tricotarii.



Iti recomand sa-ti procuri o masinuta de bobinat care are capul de bobinare (cel pe care se formeaza bobina de fir) suficient de inalt, astfel incat sa poti bobina macar un scul de 100 g. Daca este prea scurt capul vei face bobine prea mici si vei avea noduri pe tricot, sau flotari in margine. De asemenea vei sta mereu cu ochii pe fir sa nu ti se termine si sa-ti cada tricotul de pe masina.

De asemenea, daca este o bobina mai mare (firul l-ai procurat dintr-o filatura), asa cum vei vedea in filmul de mai jos, este important sa o pui pe podea, in spatele masinii, pentru a exista o distanta suficient de mare pana la primul ochi de infilare a masinii. Apoi, conform manualului masinii tale, urmeaza infilarea masinii prin toate ochiurile si prin dispozitivul de tensionare, iar apoi firul este introdus in conducatorul de fir de pe sanie. In film este o masina Brother cu distanta dintre ace de 9 mm.


Dupa infilarea masinii urmeaza inceputul tricotului. Vom incepe sa invatam sa utilizam mai intai fontura principala.

10 comentarii:

  1. Si tocmai cand vroiam sa ies am gasit si winder-ul. Am licitat pe e-bay pentru unul (am pierdut totusi), dar nu ii gasesc traducerea in romana: bobinator fire? masina de bobinat? sau pur si simplu nu se gasesc la noi?

    RăspundețiȘtergere
  2. Cristina, de obicei avem si noi pe stoc la firma, dar acum s-au vandut. Urmeaza sa aducem in curand. Cand vom primi, voi lasa un comentariu pe blog, tot la acest articol. Este posibil ca persoanele particulare ce vand masini de tricotat sa aiba si masini de bobinat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. buna ziua, daca aveti pe stoc pot vedeea poze si va rog sa mi spuneti pretul

      Ștergere
  3. Draga Crstina,
    Daca mai esti interesata de bobinator pentru fir, acum avem cateva in stoc.
    Te asteptam cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua. M-ar interesa, urgent un bobinator. Ma poate ajuta cineva? Multunesc

      Ștergere
    2. lasati-mi un mail pe baragan_elena@yahoo.com pentru bobinatoare. am nevoie urgent de unul

      Ștergere
  4. -buna ziua ,sunt baiat va spun asta ca nu ma pricep deloc,dar vreau sa descopar cum functioneaza. Am gasit in dulapul bunici o masina veche de tricotat si am incercat sa descopar cum se foloseste si nu ma descurc deloc,nu imi dau seama cum se incepe , am descoperit cum se baga firul, iar cand se baga rigleta il trage intre ele,si se creaza jaloane , de aici nu stiu ce trebuie sa fac ,probabil ca imi trebuie niste ace sa intorc firul?,(am mai vazut pe net)cine stie sa-mi explice ?
    - masina are 2 riglete cu cuie magalie separat,4 riglete de se introduc in masina de diferente mici ca latime,probabil pt cat e firul de gros,si masina proprizisa care ii ca o cutie cu multe ace ,iar cat introduci rigletele acele trag firu in interior. A vazut cineva masina ca asta? ii foarte veche,cred ca este cam din ani 20.- O sa-i fac poze,dar aici nu cred ca le pot pune.cine vrea sa ma ajute da-mi un mail pe adresa cristi_afrim@yahoo.com ,sa ii arat poze cu ea.
    - va multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  5. Stiti cumva unde pot gasi masina de bobinat? lover_me_15@yahoo.com

    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna ziua,
    Am primit cadou o masina Silver Reed Lk 100, cu un singur cursor. Are o problema, cursorul nu trece peste ace decat daca este pe pozitia neutra. In rest pe orice pozitie se incurca in cursor. Nu am gasit pe internet nici un anunt de reparatii masini de tricotat. Stie cumva cineva ce se intampla cu masina, sau unde sa ma duc sa o repar? Am mai avut o masina romaneasca cu un font , luata prin anii 1990 si nu avea aceasta problema.
    Va multumesc foarte mult.

    RăspundețiȘtergere