miercuri, 13 iulie 2011

Cateva modele dragute de patenti

Zburand spre infinit! ...

Putem realiza o bluzita draguta, cu o croiala simpla, dar patentii si garnitura sa-i ofere o eleganta deosebita. Pentru aceasta va propun astazi cateva modele pe care le-am putea utiliza la patenti si garnituri.

a) Pentru primul model realizam pe masina cu doua fonturi inceputul pentru un patent 2x2. Apoi tricotam cele 3 randuri de tubular alternativ pe cele doua fonturi si in continuare 6 randuri 2x2. Doar pe fontura principala vom incrucisa ochiurile fiecarui raport 2x2 utilizand instrumentele de transfer cu un singur orificiu, formand astfel o torsada pe doua ace. Dupa ca am incrucisat ochiurile, tricotam alte 6 randuri, continuand acest raport pana la inaltimea pe care dorim sa o aiba patentul.
Dupa ca am terminat de tricotat patentul putem transfera toate ochiurile pe fontura principala si tricotam in continuare fata, spatele sau maneca. Acest patent l-am tricotat dintr-un fir de acrilyc de finete NM 17/2 si am utilizat desimea 5 pe cadranul de desime al ambelor fonturi, astfel incat ochiurile sa nu fie foarte rigide, sa le pot incrucisa si de asemenea sa nu se rupa in timpul tricotarii.

b) Un alt model de patent poate fi inceput pe ace alese 1x1 pe ambele fonturi. Inceputul l-am realizat cu desimea 0 iar apoi am lucrat cu desimea 3, utilizand un fir asemanator cu cel de mai sus. La inceput am tricotat 4 randuri.
Apoi, transferand doar ochiurile de pe fontura principala realizam acest gen de ajur.
Fata de centrul 0 (care este intre doua ace, intre acul 1 dreapta si acul 1 stanga) avem in lucru in dreapta acele cu numere impare 1, 3, 5, 7 etc, iar in stanga acele pare 2, 4, 6 etc. Astfel, transfer in partea dreapta ochiul de pe acul 3 pe acul 1 si de pe 5 pe 7. Acele 3 si 5 vor ramane in lucru, dar fara ochiuri pe ele.
In partea stanga, transferam ochiul de pe acul 4 pe 2 iar cel de pe acul 6 pe 8. Acele 4 si 6 vor ramane in lucru fara ochiuri pe ele. Continuam sa realizam acest raport pe intreaga latime a patentului spre dreapta si spre stanga fata de centrul 0 al masinii. Apoi incet vom deplasa sania si se vor depune bucle pe acele fara ochiuri iar celelalte vor forma tricota normal. Tricotam in total 6 randuri iar apoi putem repeta acest raport pe intreaga inaltime a patentului.

c) Un alt exemplu realizat tot pe ace alese 1x1 l-am lucrat utilizand metoda cu suspendarea ochiurilor pe ace.
Asezam fonturile in pozitia P5 [masina este pe pozitia ei de baza cu toate platinele (dintii ficsi de pe marginile fonturilor)  fata in fata]. In aceasta pozitie selectam acele in raport 1x1 pe ambele fonturi. Deplasam fontura de jos in pozitia P3 si tricotam reteaua de inceput. Apoi tricotam 3 randuri tubular alternativ pe cele doua fonturi. Apoi deplasam fontura inapoi in pozitia P5 si tricotam un rand 1x1.
Incepand din una dintre margini, aducem in pozitia E (sau D), pozitia cea mai de sus a acelor,  fiecare al 4-lea ac de pe fontura superioara si fiecare ac din partea dreapta a acestora de pe fontura inferioara. Selectam cele doua sanii pe pozitia de suspendare a ochiurilor (asa cum procedam pentru inclinarea umarului sau pentru tricotarea rascroielii gatului) si tricotam 4 randuri. Acele selectate in pozitia superioara nu vor fi luate in lucru. Apoi selectam saniile pe tricotare obisnuita si tricotam un rand. Repetam acest raport de 3 sau 4 ori. Apoi repetam tricotarea cu suspendarea ochiurilor la fiecare al 4 ac, dar la 4 randuri, pe aceleasi ace utilizate anterior, pe toata inaltimea patentului sau pe inaltimea pe care o dorim.

d) Patent 3x3 cu torsade la 2 sau la 4 randuri.

Acest patent l-am realizat pe masina de 9mm (distanta dintre ace este de 9mm) cu un fir acrilyc finete NM6/2. Inceputul l-am realizat cu desimea 0 iar papentul cu desimea 3 pe ambele fonturi. Am introdus in lucru toate acele pe ambele fonturi si am pozitionat fonturile cu acele intercalate, astfel incat sa nu se ciocneasca intre ele in timpul tricotarii. Am tricotat reteaua de inceput si cele 3 randuri de tubular alternativ pe cele doua fonturi, apoi am transferat ochiurile de pe o fontura pe cealalta in raport 3x3, astfel incat sa am pe fiecare fontura 3 ace in lucru si 3 scoase din lucru. Apoi am tricotat un rand 3x3.
Utilizand instrumentele de transer cu 1 si cu 2 orificii am incrucisat ochiurile de pe fontura principala (de ex, ochiul 3 l-am adus pe acul 1 cu instrumentul de transfer cu un orificiu, iar ochiurile 1 si 2 pe acele 2 si 3 cu instrumentul de transfer cu 2 orificii. Astfel am realizat torsadele pe fiecare grupa de 3 ace de pe fontura principala. Apoi pentru prima parte a patentului am tricotat 2 randuri iar ceva mai sus am realizat torsadele la 4 randuri.
In varianta de mai jos am realizat torsade la 4 randuri, dar pe fiecare a doua grupa de cate 3 ochiuri si rezulta un efect de torsade intercalate.

Un comentariu:

  1. Buna Camelia te solicita Fagarasul.Sunt Ana si nu pot lua legatura cu tine da-mi te rog un semn pe adresa de mail fatadegaska@yahoo.com sau trimite-mi adresa de messanger.Am incercat sa te contactam si pe telefon dar intra robotul.O zi buna.

    RăspundețiȘtergere