marți, 19 iulie 2011

Realizarea rascroielii gulerului

"Mintea poate sa ne fie cel mai bun prieten, dar si cel mai mare dusman, in functie de felul gandurilor gazduite si pastrate constant in minte. Fiecare gand este o picatura de energie cu ajutorul careia putem acumula foarte multa putere, dar folosindu-l nepotrivit, putem si irosi multa forta."




In prezentarea de mai sus am aratat cateva aspecte despre realizarea rascroielii in "V". In functie de adancimea "V-ului" putem realiza ingustarile cu 2 ace la mai mult sau mai putin de 4 randuri. Este important sa calculam de la inceput fata de numarul total de ace pe care il avem in lucru cat dorim sa ramana dimensiunea umarului, iar in functie de adancimea rascroielii calculam numarul de randuri. Printr-un calcul matematic simplu putem sa stabilim cate ingustari cu 2 ace dorim sa facem la cate randuri de tricot.

Daca optam pentru varianta de a monta o garnitura in jurul rascroielii in "V" atunci putem sa o montam chiar pe marginea tricotului si va ramane vizibila suprapunerea ochiurilor de tricot, marcand rascroiala si dand un aspect placut.
Daca nu dorim ca marginea rascroielii sa fie vizibila, asa cum am tricotat-o eu, putem realiza ingustarile cu instrumentul de transfer cu 2 orificii, sau putem chiar face ingustari doar cu un ac cu instrumentul de transfer cu un singur orificiu.

Daca dorim sa realizam un pulover la baza gatului, incheiem ochiurile de pe mijloc si apoi realizam 3-4 ingustari la 3-4 randuri. Aici ne orientam tot dupa dimensiunea umarului. Stim ca este suficient ca puloverul sa fie rascroit de exemplu doar cu 12 randuri. Putem realiza ingustarile cu 2 ace la 3 randuri. Asta inseamna 4 ingustari la 3 randuri,. Daca dorim ca umerii sa ramana pe cate 15 ace, atunci vom mai lasa in lucru inca 4x2=8 ace in dreapta si 8 ace in stanga, iar restul ochiurilor le vom incheia si vom scoate acele corespunzatoare acestora din lucru. Apoi urmand acelasi procedeu ca pentru rascroiala in "V" vom ridica in pozitia E acele din partea opusa in care a ramas sania si vom realiza cele 4 ingustari la 3 randuri pe zona din partea saniei.

Un comentariu:

  1. Buna!
    Merci de explicatiile detaliate! Poti sa imi spui si cum gandesti (calculezi) maneca? Am facut si eu o bluza care a ramas vesta ca n-am stiut sa fac maneca sa se potriveasca cu rascroiala :(.

    O sa incerc neaparat trandafirii.Mi se par foarte faini ca martisoare.

    RăspundețiȘtergere